Årsmelding 2009 fra Østfoldhelsa

Ønsker du et innblikk i hva folkehelsearbeidet i Østfold består av? Ta en kikk på årsmeldingen fra 2009.

Rapporten viser aktiviteter til ulike partnere i Østfoldhelsa. 17 av fylkets 18 kommuner var med i 2009. Det var også sykehuset Østfold HF, Høgskolen i Østfold, Nasjonalforeningen for folkehelsen, Østfold Idrettskrets, frivilligsentralene og Fylkesmannen i Østfold.

–Årsmeldingen forsøker å synliggjøre hvordan folkehelsearbeidet i Østfold både ivaretar strategiske overordnede perspektiver og helt konkrete tiltak i våre ulike lokalsamfunn, sier folkehelsesjef i Østfoldhelsa, Knut-Johan Rognlien.

Han understreker at formålet med meldingen er flere.

–Vi har stort fokus på å forsøke å etterleve prinsippet om helse i alt vi gjør. Det er viktig at de ulike bidragsyterne i folkehelsearbeidet ser at deres små og store bidrag er en del av en større helhet. Dernest er politikerne en viktig målgruppe. Vi ønsker å synliggjøre hvordan de midlene de setter av blir brukt i praksis, og at de sannsynligvis gir resultater. Rapporten viser forhåpentligvis hvordan overordnede strategier og mål i neste omgang medfører praktiske grep overfor Østfolds innbyggere, sier Rognlien.

Last ned årsmeldingen her.